Varuhus blir nästan dubbelt så stort
Efter 14 år ska Biltema bygga ut, från 5 200 till 9 700 kvadratmeter.
”Vi har varit trångbodda”Johan Gerdevåg, marknadschef för Biltema i Sverige
– Vi har varit trångbodda. Det är ett bredare sortiment av produkter och kaféet som behöver större plats. Det är ett av våra kaféer som omsätter mest, säger Johan Gerdevåg, marknadschef för Biltema i Sverige.
Här saknas innehåll
Kaféet har plats för 40 gäster och ska utöka till 200.
– Det har blivit en viktig del av varuhuset, säger Johan Gerdevåg.
Biltema har 55 varuhus i Sverige. Kristianstads nya varuhus blir ett av kedjans största.
Sortimentet är anpassat efter vad kunderna i Kristianstad vill ha.
– Kristianstad säljer extremt mycket cykel till exempel. Fördelen i det nya varuhuset är att vi kan visa upp allt vi har, 19 000 artiklar, säger Johan Gerdevåg.
”Jag vill inte gå in på exakt hur många”Johan Gerdevåg, om att fler ska anställas
I dag har Biltema i Kristianstad cirka 40 anställda. De kommer att bli fler.
– Jag vill inte gå in på exakt hur många, säger Johan Gerdevåg.
Biltema bygger även ett varuhus i Hässleholm, vid Ljungdalarondellen. Det ska öppna sommaren 2021. Biltema blir granne med det nya handelsområdet Läreda med butiker som Elgiganten, Jysk, Willys, gymkedjan Nordic Wellness och restaurangen Linnéa & Basilika.