Annons
  1. Svenska
  2. English
  3. العربية

Rådrum svarar på distans

Rådrum tar inte emot vanliga besök, men har öppet på distans under coronapandemin. ”Att ge människor råd digitalt är ett flexibelt sätt att anpassa sig till verkligheten”, säger Yaser Alkafri.
Kristianstad / Bromölla • Publicerad 14 maj 2020
Yaser Alkafri jobbar på Rådrum. Han ger nyanlända information och hjälp, till exempel hur man ska betala faktura, ansöka om anhöriginvandring och annat praktiskt.
Yaser Alkafri jobbar på Rådrum. Han ger nyanlända information och hjälp, till exempel hur man ska betala faktura, ansöka om anhöriginvandring och annat praktiskt.Foto: Tommy Svensson

Fortfarande ska vi alla följa rådet att ha så få sociala kontakter som möjligt. Rådrum väljer därför att svara på frågor via telefon och e-post.

Yaser Alkafri jobbar på Rådrum. Han tycker det är viktigt att alla som behöver hjälp ska kunna få det även under coronapandemin.

Annons

– Att ge människor råd digitalt är ett flexibelt sätt att anpassa sig till verkligheten, säger Yaser Alkafri.

När situationen är stabil igen kommer Rådrum att ha öppet under de vanliga öppettiderna.

Under tiden kan alla som bor i Kristianstad och i Bromölla kontakta Rådrum på följande sätt:

Telefontid: tisdagar klockan 12-15 och onsdagar klockan 11-13, 14–18

Telefon: 046-329952

E-post: Yaser.alkafri@imsweden.org

Rådrum svarar på mejl måndag-fredag.

Annons

Här saknas innehåll

Sofyan AswadSkicka e-post
Så här jobbar Mosaik Kristianstadsbladet med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons