Annons
  1. Svenska
  2. Svenska
  3. العربية

Fem ambassadörer ska göra Östra Göinge vida känt

För första gången utses fem ambassadörer som ska göra Östra Göinge vida känt. Ambassadörerna ska även öka stoltheten för kommunen.
Östra Göinge\nAmbassadörerna är utvalda med omsorg. Det säger Camilla Palm, turismansvarig i Östra Göinge kommun. • Publicerad 27 februari 2019
Ambassadörer för Östra Göinge. Från vänster Lizette Scheich, professionell e-sportare, bor i Hanaskog, Anna Odebäck, smyckesdesigner. Är inflyttad, bor och är verksam i Östra Göinge.Sofia Nilsson, C-politiker och riksdagsledamot, bor i Broby och Stockholm.
Ambassadörer för Östra Göinge. Från vänster Lizette Scheich, professionell e-sportare, bor i Hanaskog, Anna Odebäck, smyckesdesigner. Är inflyttad, bor och är verksam i Östra Göinge.Sofia Nilsson, C-politiker och riksdagsledamot, bor i Broby och Stockholm.Foto: Tommy Svensson

Ambassadörerna ska marknadsföra Östra Göinge lite extra under 2019.

– Alla är förebilder och har sitt eget personliga varumärke, säger Palm.

Annons

Ambassadörerna ska under två veckor var marknadsföra Östra Göinge på kommunens Instagram-konto. Kommunen lånar även ut kontot på Instagram till föreningar och företag som vill berätta om sin verksamhet.

I avtalet mellan kommunen och ambassadörerna står det att ”ambassadören åtar sig att sprida goda nyheter, visa stolthet över var man kommer ifrån och tala väl om sin hemkommun”.

Tre av fem ambassadörerna kommer från Hanaskog.

– Det är något med vattnet i Hanaskog brukar vi säga lite skämtsamt, säger Camilla Palm.

Även 2020 ska det finnas ambassadörer.

Martin Nygren, entreprenör inom restaurangbranschen.
Martin Nygren, entreprenör inom restaurangbranschen.Foto: Lasse Ottosson
Håkan Mårtensson, Fika, New York och Hanaskog.
Håkan Mårtensson, Fika, New York och Hanaskog.Foto: Lasse Ottosson
Marie-Louise LindellSkicka e-post
Så här jobbar Mosaik Kristianstadsbladet med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons